Bunlar ve Daha Fazlası

24 Ağustos 2015 Pazartesi

Sağlıklı Damla Çikolatalı Kurabiye Tarifi

Madem Çikolatalı Daktilo diyoruz o zaman birazcık ağzımız tatlansın :) Bugün sizinle yakın zamanlarda denemiş olduğum, sağlıklı diyebileceğimiz damla çikolatalı kurabiye tarifini paylaşmak istiyorum.

Beni iyi tanıyanlar benim adeta bir kurabiye canavarı olduğumu bilir. Kendimi bildim bileli en sevdiğim tatlılardan biri, güzel hazırlanmış damla çikolatalı kurabiye olmuştur. Bir oturuşta bütün bir tepsiyi tek başıma bitirebilirim ve maalesef abartmıyorum. O zamandan bu yana kaç tane farklı damla çikolatalı kurabiye tarifi denedim hatırlamıyorum bile. Farklı kitaplardan, yemek sitelerinden ve bloglardan fikir alarak bir damla çikolatalı kurabiyenin ne kadar çeşitli yollarla yapılabileceğine şahit oldum. Bu da o tariflerden bir tanesi, o yüzden cookie canavarları bir yere ayrılmasın! Bu tarifi sizinle paylaşmak istedim; çünkü içinde kullanılan malzemeler sıradan kurabiye tariflerinden biraz daha farklı, aynı zamanda az kalorili ve sağlıklı. Eğer normal unla yapılan bir tarif de isterseniz sizinle en çok tercih ettiğim ve sevdiğim cookie tariflerini ayrı bir yazıda paylaşabilirim.

Tatlıyı çok severim. Hatta tatlısız yaşayamam desem yeridir. Çok sevmeme rağmen son zamanlarda yeme içme alışkanlıklarıma hem kilo hem sağlık açısından dikkat etmeye çalışıyorum. Özellikle beyaz un ve beyaz şeker gibi gıdaların fazla işlenmiş olmasından, ileriki yaşlarda birçok sağlık sorununa yol açabileceğinden ve daha çabuk kilo yapabileceğinden bu tür malzemeleri tamamen hayatımdan çıkaramasam da olabildiğince az tüketmeye çalışıyorum. Yine de tatlıdan, çikolatadan ve kurabiyeden vazgeçemeyeceğimi bildiğim için her zaman yediğim şeyler için alternatif tarifler arıyorum. Böylelikle kendimi kötü hissetmeden arada tatlı kaçamakları yapabiliyorum. Abartmadan tabii :) Aşağıda yazmış olduğum tarifi sık sık takip ettiğim Chelseamessyapron adlı yabancı bir yemek sitesinden buldum, yaptım, denedim ve bayıldım. Sizin de mutlaka denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler
  • 2 çay kaşığı doğal vanilya özü (Pakette satılan şekerli vanilinleri önermiyorum; çünkü bunlar vanilyadan ziyade vanilya aromalı şekerden yapılıyor.)
  • 1 adet büyük boy yumurta
  • 4 çorba kaşığı esmer şeker
  • 1/2 bardak hindistan çevizi yağı
  • 1 ½ bardak yulaf unu (marketten aldığınız yulaf ezmesini öğütücüyle çekebilirsiniz)
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 tutam tuz
  • ½ bardak sevdiğiniz marka bitter damla çikolata

Yapılış
  1. Yulaf unu yapmak için marketten alacağınız sade yulaf esmezini bir blender'da veya öğütücüde iyice çekin. Yulafın neredeyse un kıvamında toz haline gelmesi lazım.
  2. Vanilya özünü, yumurtayı ve esmer şekeri bir çırpma kabında iyice karıştırın. Hindistan çevizi yağını eritip birazcık soğumasını bekleyip karışıma ekleyin. Malzemeler iyice karışana kadar elle veya bir mixer yardımıyla çırpın.
  3. Yulaf ununu ekleyip karıştırmaya devam edin (yukarıda belirtilen ölçü yulafın öğütülmüş haliyledir, öğüttükten sonra ölçün)
  4. Karbonat, tarçın ve tuzu karıştırın (tarçın miktarını isteğe göre arttırıp azaltabilirsiniz)
  5. Son olarak damla çikolataları ilave edip hamura eşit bir şekilde yayılana kadar karıştırın.
  6. Famuru buzdolabında yaklaşık 1 saat kadar soğumasını bekleyin.
  7. Fırını 175 dereceye getirip ısınmasını bekleyin.
  8. Elle veya bir dondurma kaşığı yardımıyla kurabiye hamurunu toplar haline getirin ve tepsiye yerleştirdiğiniz yağlı pişirme kağıdı üzerine hamurları dizin.(Dizmeden önce elinizle hamuru sıkıp birbirine iyice yapışmış olduğuna emin olun. Sıradan un olmadığı için iyice yapıştırılmadığında dağılabilir. Hamur topların üstünü birkaç damla çikolata daha ekleyerek süsleyebilirsiniz)
  9. Cookie'lerin kenarları hafifçe kahverengileşene kadar yaklaşık 10 dakika kadar pişmesini bekleyin.
  10. Pişmiş gibi görünüyorsa tepsiyi fırından çıkarın ve kurabiyeleri birkaç dakika daha sıcak tepside bekletin.
  11. Bir spatula yardımıyla kurabiyeleri dikkalice servis tabağına yerleştirin ve iyice soğumasını bekleyin.
  12. Yanına çay, kahve veya bir bardak soğuk süt hazırlayıp (bence en güzel sütle gidiyor) afiyetle yiyin! 






(Bu tariften elde edeceğiniz kurabiyenin kıvamı genelde bildiğimiz kurabiyeler gibi sert ve kıtır değil, aksine biraz yumuşak ve dağılgan olacaktır.)


Bu arada yukarıdaki tarifte belirtilen hindistan cevizi yağı gibi malzemelerin her markette bulunması kolay olmayabilir. Siz tereyağıyla yapmayı da deneyebilirsiniz ama tarifin sahibi kıvamın daha farklı olacağından bunu önermemişti pek. İnternetten araştırırsanız bu malzemeyi bulabileceğiniz, hatta evinize kadar sipariş verebileceğiniz siteler olacaktır. Gurme ithal ürünler satan büyük marketlerde de bulabilirsiniz. Ben Macrocenter'dan almıştım. Türkiye'de hindistan cevizi yağı tüketimi henüz çok yaygınlaşmamış olsa da son zamanlarda daha çok rağbet görmeye başladı. Bunun sebebi; içerisinde markette satılan tereyağ ve margarinlere kıyasla çok daha az doymuş yağ bulunmasıdır. Bu da hem kek, kurabiye ve tatlı yapımında hem daha sağlıklı bir alternatif oluşturmaktadır hem de farklı bir lezzet katmaktadır. Yine de tercih sizin ve verilen tariflerle yaratıcı olmak sizin zevkinize kalmış. Umarım beğeneceğiniz bir yazı olmuştur. Eleştiri ve yorumlarınızı bekliyorum :)

2 yorum:

  1. gayet lezzetli görünüyor ellerinize sağlık

    bloğunuzu takibe aldım ilginizi çekerse bende bloğuma beklerim ;)

    http://misevimm.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiim beğendiğinize çok sevindim :)
      Bloğunuz genellikle yemek tarifleri üzerine sanirim hemen takip ediyorum!

      Sil